9 alimente ieftine care iti vor regla colesterolul in 5 zile!

Rate this item
(0 votes)

Dacă ai un nivel ridicat de colesterol (sau dacă vrei să previi o astfel de situaţie) unul dintre primele lucrurile pe care trebuie să le faci este să-ţi examinezi atent dieta. Consumi alimente care pot reduce colesterolul? Încerci să le eviţi pe cele care determină valori ridicate ale colesterolului rău (LDL)?

Daca prin dieta se poate creste colesterolul, tot prin aceasta se poate diminua. Este usor sa ajungeti la un nivel alarmant de colesterol, dar se poate intampla si invers - schimbarea alimentelor poate reduce colesterolul si poate imbunatati calitatea grasimilor care circula prin sistemul sanguin. Punerea in aplicare a acestei strategii necesita doua directii dietetice: adaugati alimente care micsoreaza LDL (colesterol rau care poate declansa ateroscleroza), iar in acelasi timp eliminati alimentele care contin LDL. Aceste aspecte sunt cele mai importante in lupta cu colesterolul.

Peste si acizii grasi Omega 3 Consumul de peste gras ajuta inima sa ramana sanatoasa, datorita nivelurilor ridicate de acizi grasi Omega 3, care pot reduce tensiunea arteriala si riscul de a dezvolta cheaguri de sange.

Dacă te numeri printre persoanele care au nivelul colesterolului în sânge ridicat, atunci aceste alimente te vor ajuta să scazi nivelul acestuia într-un mod sănătos.

  1. Ovăzul. Dacă vei consuma ovăz pe parcursul a șase săptămâni colesterolul se va micșora cu aproximativ 5,3 %.
  2. Pește. Datorită acizilor grași , omega trei, pe care îi conține peștele te va ajuta să crești nivelul de colesterol bun cu circa 4 % și scăderea valorilor colesterolului rău.
  3. Vin roșu. Consumul moderat de vin roșu contribuie al reducerea nivelului de colesterol cu până la 9 %
  4. Ceaiul verde. În doar trei săptămâni ceaiul verde te va ajuta să scazi nivelul de colesterol cu până la 10 %.
  5. Nucile. Consumul nucilor șase zile pe săptămână pe o perioadă de o lună reduc nivelul colesterolului cu 5,4 %. Datorită nivelului înalt de calorii ce se conțin în nuci acestea trebuie consumate în porții mici.
  6. Usturoiul. Pe lângă reducerea nivelului de colesterol acest aliment reglează  și tensiunea arterială.  Pentru a vedea rezultatele este necesar să îl consumi zilnic.
  7. Avocado. Trebuie consumat în cantități moderate deoarece este foarte caloric.
  8. Spanacul. Substanța conținută în spanac , luteina, are proprietatea de a reduce nivelul de colesterol.
  9. Uleiul de măsline. Folosește uleiul de măsline în mâncărurile pe care le pregătești și în salate și astfel îți vei micșora nivelul de colesterol datorită acizilor monosaturați ce se conțin în acesta.